درباره مشهد
نوشته شده توسط : مهسا

جاذبه های مشهد مقدس

جاذبه های مشهد مقدس

اصلی ترین جاذبه شهر مشهد بدون شک حرم مطهر رضوی است ولی جدای از  حرم،  شهر مشهد جاذبه های دیگری نیز در خود دارد. آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی, آرامگاه نادرشاه افشار، مسجد جامع گوهرشاد و مقبره امیر غیاث الدین ملکشاه و بنای هارونیه در توس برخی این جاذبه ها هستند. مناطق ییلاقی و تفریگاههای بسیاری در اطراف این شهر وجود دارد مثل: شاندیز، عنبران، زشك و جاغرق از آن جمله‌اند. 

 

هتل پردیس مشهد

هتل پردیس مشهد

هتل پردیس مشهد در نزدیکی بازار جنت و در نزدیکی پارک باغ ملی قرار دارد. از امکانات رفاهی این هتل می توان به  رستوران , پارکینگ اختصاصی , گردش برون و درون شهری و... اشاره کرد.

این هتل دارای 153 واحد و سه رستوران است. رستوران هتل پردیس مشهد با انواع غذاهای فرنگی و ایرانی در شش طبقه آماده خدمت گذاری به مهمانان و مسافران گرامی می باشد.

آدرس: خیابان امام خمینی , نرسیده به بازار جنت

 

باغ خونی مشهد


باغ خونی مشهد


باغ خونی مشهد در اوایل دوره سلطنت قاجار ساخته شد . این باغ در قسمت جنوبی بیرون از حصار های شهر مشهد قرار دارد . باغ خونی مشهد نمادی از یک باغ ایرانی است که با وسعت 5/6 هکتار ساخته شده است . این باغ با وجود چشمه ای در وسط آن به باغ چشمه معروف شده و به همین دلیل شناخته شده است . باغ چشمه مشهد دارای سه امارت جدا از هم است که 2 ساختمان آن در اثر گذشت زمان از بین رفته . بنا بر روایات تاریخی در سال 30 شمسی ( 1912 میلادی) از باغ چشمه مسجد گوهرشاد را به توپ بستند . در حال حاضر این مکان در ضلع شمال شرقی میدان بسیج و در محدوده خیابان عنصری قرار دارد .

 

مطالب مرتبط با تور مشهد : تور مشهد تابستان 93 , رزرو تور مشهد , تور مشهد مرداد 93 ، تور مشهد مرداد 93 , تور مشهد تابستان 93  , ديدنيهاي مشهد ، بازارهاي مشهد ، هتل هاي مشهد ، هتل درويشي ميهد ، تور مشهد مرداد 93 , هتل توس مشهد ، هتل خيام مشهد ، هتل تهران مشهد  ، ديدنيهاي مشهد ، آثار باستاني مشهد ، جاذبه هاي مذهبي شهر مشهد

بازارهای مشهد

بازارهای مشهد

بازارهای مشهد

شهر مقدس مشهد هر سال میزبان میلیون ها زائر می باشد. و در هر سفر خرید لوازم ضروری و سوغات یکی از مسائل گردشگران محسوب می شود. از بازارهای خوب و مهم  مشهد می توان به چند بازار زیر اشاره کرد. 

 

هتل خیام مشهد

هتل خیام مشهد

هتل خیام مشهد یک هتل قدیمی است که جدیدا بازسازی شده است. واحدهای این هتل دارای دو سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی است. از امکانات هتل خاتم مشهد  لابی , رستوران , کافی شاپ , ماهواره و... است.

آدرس: بین میدان شهدا و چهار راه شهدا

 

  بازار رضا, بازار مرکزی مشهد , زیست خاور, مرکز تجاری پروما, الماس شرق و بازار بین المللی 

 

روستای جاغرق ییلاقی و زیبا مشهد

روستای جاغرق ییلاقی و زیبا مشهد

 

روستای جاغرق در فاصله 21KM از منطقه جنوب غربي مشهد مقدس و بافاصله تقریبی 7km جنوب غربي شهر طرقبه قرار دارد که به ده های کردينه ، طرقدر، تغاره ، عنبران و شانديز است . منطقه  جاغرق یکی از مناطق گردشگری مشهد بحساب می اید و دارای آب و هواي معتدل کوهستاني میباشد . این منطقه در فصل تابستان هوای معتدلی دارد و در فصل زمستان بسیار سرد می شود.  رستوران ها و مکانهای اقامت موقت در اطراف رودخانه و يا به صورت جزيره در مناطق مختلف روستا بنا شده است که در تابستان مکان خوبی براي استراحت و تفريح مسافران تور مشهد و افرادی که عاشق طبیعت هستند می باشد . 

 

مطالب مرتبط با تور مشهد : تور مشهد تابستان 93 , رزرو تور مشهد , تور مشهد مرداد 93 ، تور مشهد مرداد 93 , تور مشهد تابستان 93  , ديدنيهاي مشهد ، بازارهاي مشهد ، هتل هاي مشهد ، هتل درويشي ميهد ، تور مشهد مرداد 93 , هتل توس مشهد ، هتل خيام مشهد ، هتل تهران مشهد  ، ديدنيهاي مشهد ، آثار باستاني مشهد ، جاذبه هاي مذهبي شهر مشهد 


مشهد

هتل بهارستان مشهد

هتل بهارستان مشهد

هتل بهارستان مشهد  تقریبا پنجاه اتاق دارد و با ماشین ده دقیقه تا حرم فاصله دارد. رستوران و کافی شاپ این هتل به صورت بیست و چهار ساعت از زائرین عزیز پذیرایی می نماید. هتل بهارستان مشهد مجهز به اینترنت وایرلس در لابی هتل می باشد.

آدرس:  خیابان امام خمینی , نبش امام خمینی 68

 

معرفی شهرستان مشهد

معرفی شهرستان مشهد

شهرستان مشهد در موقعیت جغرافیایی  حدود ده هزار و چهارصد و پنجاه متر وسعت و با ارتفاع نهصد و هشتاد متر از سطح دریاهای آزاد ، در بخش شمال شرقی ایران واقع شده . مساحت بین  جاده ای شهرستان مشهد تا تهران هشت صد و نود و دو  کیلومتر می باشد. شهرستان مشهد تکامل یافته ی شهر کوچک سنباد می باشد که بعد از شهادت امام هشتم شیعیان و به خاک سپردن ایشان در آنجا به تدریج بزرگ و تبذیل به یک شهر مذهبی شد. شهرستان مشهد بعد از تهران بیشترین جمعیت را در خود جا داده است.

 

پارک امت مشهد

 

پارک امت در انتهای سی متری طلاب واقع شده است و از جمله پارک های تحت نظارت شهرداری منطقه 5 مشهد می باشد. این پارک درسال 1366 ش. تأسیس شده و دارای 30300 مترمربع مساحت است. ازامکانات مختلفی تفریحی و بهداشتی و رفاهی پارک امت می توان به شهربازی و غرفه های عرضه نیازمندی های شهروندان و مجموعه فرهنگی تفریحی اشاره کرد. درمجموعه شهر بازی پارک امت، نه دستگاه مختلف از قبیل فان فار و بشقاب پرنده و دیگر تجهیزات تفریحی جهت استفاده کودکان و نوجوانان وجود دارد و بخش های مختلف پارک با چمن و گلکاری و امکانات روشنایی و انواه درختان و گونه های گیاهی زینت یافته است.

 

مطالب مرتبط با تور مشهد : تور مشهد تابستان 93 , رزرو تور مشهد , تور مشهد مرداد 93 ، تور مشهد مرداد 93 , تور مشهد تابستان 93  , ديدنيهاي مشهد ، بازارهاي مشهد ، هتل هاي مشهد ، هتل درويشي ميهد ،

روستای کنگ مشهد

روستای کنگ مشهد

 روستای کنگ مشهد

 

کنگ در لغت دو معنی دارد اولی به معنی پرنده‌ای قوی پنجه که در مناطق کوهستانی زندگی می‌کند و دیگری به معنی دژ مستحکم میباشد . روستای کنگ در 28KM غرب مشهد قرار دارد . ارتباط این روستا از طریق یک جاده آسفالت در محور مشهدطرقبه نغندر است . روستای کنگ به دلیل وجود کوه‌های مرتفع درختان فراوان و  نوزیدن بادهای خشک دارای آب و هوای معتدلی میباشد . نحوه استقرار خانه‌ها با توجه اقلیم و جهت باد و جهت تابش خورشید در راستای شمال شرقی جنوب غربی است که بیشترین بهره‌گیری از انرژی و صرفه‌جویی در مصرف آن میباشد . این روستا در ارتفاع ۱۸۰۰ متری از دریا قرار دارد .  شیب عمومی جنوب غربی و شمال شرقی و میانگین شیب آن حدود ۷ درصد است. کوه‌ها و ارتفاعات و چشم‌اندازهای زیبا کنگ یکی از جاذبه‌های طبیعی و دیدنی حومه مشهد به شمار رفته و برای فعالیت‌های تفریحی و ورزشی بسیار مناسب است .

 

 

مطالب مرتبط با تور مشهد : تور مشهد تابستان 93 , رزرو تور مشهد , تور مشهد مرداد 93 ، تور مشهد مرداد 93





:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , ,
:: برچسب‌ها: درباره مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 تير 1393 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: